قیمت طلا جهانی، نمودارهای لحظه ای و روزانه دلار و ریال

قیمت طلا جهانی، نمودارهای لحظه ای و روزانه دلار و ریال 2021

قیمت طلا جهانی، لحظه ای و روزانه دلار و ریال 2021

 

مقدمه ای بر قیمت طلا جهانی

از منظر تاریخ بشری طلا یک کالای خاص و منحصر به فرد است و قیمت طلا جهانی شاخصی بسیار اساسی در اقتصاد محسوب می شود. اهمیت قیمت طلا جهانی برای این است که طلا تنها کالایی است که در طول تاریخ بشر بیشتر برای اندوختن تولید می شود تا برای مصرف. اما، همه کالاهای دیگر تولید می شوند تا به نوعی به مصرف بشر و یا وابستگانش برسند.

می توان به جرات گفت اهمیت قیمت طلا در جهان برای این است که تقریباً بیش از 98% از همه طلایی که در طول تاریخ بشر بر روی سطح کره زمین تولید شده، در خزانه های دولتها و بانکها، گاوصندوق های طلا فروشان و صندوقچه های جواهرات زنان انبار شده است.

انجمن تخصصی قیمت طلا جهانی و جواهرات

چرا قیمت طلا جهانی مهم است؟

باد در نظر داشته باشیم دلیل اهمیت قیمت طلای جهانی این است که تمامی طلای موجود بر سطح پوسته کره زمین حدود 155 هزار تن می باشد.

در محاسبه قیمت طلا جهانی، اگر همه طلای جهان را در یک محل بصورت یکجا انبار کنند، میزان حجم آن کمتر از 3.5 استخر استاندارد خواهد شد.

از نظر میزان برابری تولید، در صنایع فلزی جهانی، تولید آهن یک روز جهان معادل با 20 برابر کل طلای تولید شده در طول تاریخ بشری است.

رابطه قیمت طلا جهانی و تقاضا

زمان محاسب قیمت طلا جهانی، توجه به میزان عرضه و تقاضای آن بسیار مهم است و مبنای محاسبه قیمت طلا جهانی مسلماً بستگی به میزان تقاضای طلا در بین کشورهای مختلف دارد. اما نکته مهمتر این است که در محاسبه قیمت طلا جهانی، مبنا سرعت استخراج نیست، بلکه میزان موجودی طلادر بازار می باشد.

نکته مهم دیگر در مبنای قیمت طلا جهانی، هم سرعت تولید اندک آن و هم ارزش ذاتی طلا است.

باید در نظر داشته باشیم قیمت طلا در جهان برای یک گرم طلائی که امروز استخراج می شود با یک گرم طلائی که چند هزار سال قبل توسط مصریان، و یا قوم اینکا در پرو استخراج شده بود دارای یک ارزش هستند. البته قیمت طلا جهانی در این صورت زمانی برابر است که شمش آب شده مبنای محاسبه قرار بگیرد. 
بنابراین، به طور خلاصه می توان گفت تولید و استخراج طلا بسیار کند است. در نتیجه عرضه آن در سطح جهانی تقریباً ثابت می باشد. پس در این صورت عامل بنیادی موثر بر قیمت طلای جهانی در واقع تقاضا برای آن است.

همچنین، نباید فراموش کنیم که جمعیت جهان در عصر حاضر با اهنگ رشد بالایی رو به تزاید و افزایش است و صد البته، نیمی از این جمعیت خانم ها (مشتریان عمده طلا) هستند.

با وجودی که گاه در مورد قیمت طلا جهانی افراد غیر متخصص می گویند تقاضا برای طلا عمدتاً از سوی طلا سازان است، اما این نظر چندان دقیق نیست. قیمت های طلای جهانی تنها و صرفاً مبتنی بر تقاضای طلا سازان و طلا فروشان نمی باشد.

در بنیاد شکل گیری قیمت طلا در جهان نکته مهم آن شکلی نیست که زرگران به طلا می دهند؛ بلکه، مهم انبار شدن آن است. درصد بالایی از طلای زینتی در جهان از عیار و خلوص بالایی برخوردار است، زیرا صاحبان آن، طلا را بیشتر به دلیل ارزشش می خرند تا به عنوان زیور آلات.

قیمت طلا جهانی و ارزهای کشورها در اقتصاد

در اکثریت کشورهای جهان پشتوانه پول طلا است و به علت قیمت طلای جهانی و امکان پذیری ارزش مالی  بی نظیرش در تبدیل شدن به هر پول نقدی در جهان، طلا ذخیره اصلی اقتصادهای کلان جهانی محسوب می شود.

با توجه به حقایق فوق می توان گفت که حدود 80% طلای جهان به علت قابلیت بی نظیر تبدیلش به پول نگهداری می شود و نه به عنوان زیور آلات و یا دیگر مسایل.

در هر کشور نیز اقتصاد آن کشور و شاخص های مهمی نظیر نرخ برابری ارزی و شاخص های بورسی آن کشور بستگی زیادی به قیمت طلای جهانی و قیمت طلا در بازار آن کشور دارند. به همین دلیل دانستن قیمت روز، نوسان قیمت و نمودار قیمت طلا جهانی بسیار مهم است.

درباره ما

جدول لحظه ای قیمت طلا جهانی

بهترین راه برای پیش بینی قیمت ها و نیز محاسیات مالی برای سرمایه گذاری در بازارهای عمده همچون فلزات و نیز بازار بورس اوراق بهادار، استفاده از مرجع قیمت جهانی طلا است. ما برای شما جدول لحظه ای و روزانه قیمت طلای جهانی را در این بخش ارائه نموده ایم که هم به دلار و هم به ریال می توانید در هر زمان از شبانه روز از این مرجع استفاده نمایید.

 

 

جدول بالا شامل قیمت جهانی طلا به دلار امریکا USD می باشد که به طور خودکار و مداوم بروزرسانی می شود.

 

 

جدول بالا شامل قیمت جهانی طلا به ریال جمهوری اسلامی ایران می باشد که به طور خودکار و مداوم بروزرسانی می شود.

 

شما با استفاده از این حداول قیمتی بدون نیاز به تبدیل دلار به ریال می توانید در هر لحظه قیمت طلا جهانی را به ارز رسمی و رایج کشور (ریال جمهوری اسلامی ایران) مشاهده نمایید.

 

نمودارهای قیمت طلا جهانی در زمان بندی های مختلف

ابزار مهم تحلیل تکنیکال نمودار است. به گفته جان مورفی و بر اساس اصول تحلیل تکنیکال، تمام شاخص های بازار در نمودار قیمت نهفته هستند. به همین دلیل ما در این بخش نمودار قیمت طلا را در دوره های زمانی مختلف برای شما عزیزان به تفکیک ارائه نموده ایم تا بتوانید در محاسبات بورس و طلا از آن استفاده کنید.

 

الف) نمودار قیمت طلا جهانی از ابتدا

در این بخش نمودار قیمت طلا جهانی از زمانی که اطلاعات کامپیوتری آن در سیستم های دیتابیس مرجع وجود دارند ارائه شده است. این نمودار، نمودار مرجع و مادر در انواع تحلیل های تکنیکال محسوب شده و بازه زمانی 20 ساله را شامل می شود.

 

ب) نمودار قیمت طلا جهانی 5 سال اخیر

در این بخش نمودار قیمتی طلای جهانی برای بازه زمانی 5 ساله ارائه شده است. در تحلیل های تکنیکال امروزی، معمولاً از نمودار 5 ساله به عنوان پایه استفاده می شود. رویه های کلی تحلیل های تکنیکال برای امواج الیوت در این سطح به خوبی مشاهده می شوند.

 

پ) نمودار قیمت طلا جهانی 1 سال اخیر

نمودار 1 ساله طلا برای آن دسته از کسانی مناسب است که علاقمند به خرید و فروش های دوره ای بر اساس سال مالی می باشند. به این ترتیب با استفاده از قیمت مرجع طلای جهانی می توان برای سال مالی برنامه ریزی مطلوبی نمود.

 

ت) نمودار قیمت طلا جهانی 6 ماه اخیر

تحلیل های کوتاه مدت و میان مدت بورسی به طور معمول بر اساس تایم فریم های 6 ماهه استوارند. شما می توانید برای بهینه سازی محاسبات خود از نمودار قیمت طلا جهانی 6 ماهه بهره بگیرید تا با بررسی نواسانات آن به ذهنیتی جامع برای سرمایه گذاری خود بپردازید.

 

 

ث) نمودار قیمت طلا جهانی هفتگی

اگر مایلید تجربه اسکالپرها و نوسانگیرهای فارکس و بورس را داشته باشید و یا می خواهید در لحظه خرید و فروشی انجام دهید، نمودار قیمت لحظه ای که در نمودار هفتگی هستند، ایده آل است. استفاده از نمودارهای قیمت طلا جهانی لحظه ای برای معامالات به کسانی که تجربه و توان بدنی و مهارت کافی مدیریت استرس را ندارند، توصیه نمی شود.

 

 

 

هشدار و نکات مهم:

هدف ما تنها اطلاع رسانی و افزایش دانش عمومی است. هرگونه استفاده، سوءاستفاده، برداشت، سوء برداشت، ضرر و زیان و عواقب استفاده از مطالب ذکر شده در حوزه طلا و بازارهای مالی در مجموعه سایت های انستیتو رزا مایند IPBSES به عهده خود شما عزیزان خواننده است و ما هیچ مسئولیتی در قبال نتایج نوع استفاده شما از اطلاعات ارائه شده در این سایت نداریم.


دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “قیمت طلا جهانی، نمودارهای لحظه ای و روزانه دلار و ریال 2021”

  1. Absolutely pent subject matter, Really enjoyed looking through.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *