پژوهشگران دانشگان کونستانتس آلمان در پژوهشی بدیع به بررسی تاثیرات تحریک مغزی بر نیمرخ مغزی گیمرهای بازی های اکشن پرداختند.
روش پژوهش نیمرخ مغزی گیمرهای بازی های اکشن:
در این پژوهش آزمایشی تعداد 38 داوطلب شرکت نمودند. داوطلبان کسانی بودند که در دو سال اخیر هفته حداقل 2 ساعت بازی های اکشن انجام می دادند. ابزارهای مورد استفاده شامل پرسشنامه دست برتری ادینبورگ، نوار عضله (EMG)، دستگاه تحریک عصب زندی (اولنار)، تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای (TMS)، دستگاه نوار عضله، و 3 گیم اکشن بودند.
یافته های پژوهش نیمرخ مغزی گیمرهای بازی های اکشن:
- نیمرخ مغزی گیمرهای بازی های اکشن در تست های عملکرد قوی تر از افراد عادی است.
- بازداری کوتاه مدت بین قشری (SICI) در گیمرهای بازی های اکشن قوی تر از افراد عادی است.
- شدت پتانسیل فراخوانده عضلات در گیمرهای بازی های اکشن بالاتر از افراد عادی است.
- گیمرهای بازی های اکشن زمان واکنش کوتاهتر و تحریک پذیری مغزی نخاعی بیشتری نسبت به افراد عادی دارند.
- نقشه مغزی گیمرهای بازی های اکشن تفاوتی با افراد عادی ندارد.
- کارآیی بازداری حرکتی مغزی و تحریک مدارهای عصبی گیمرهای بازی های اکسن بسیار بالاتر از افراد عادی است.
راهبردهای کارکردی پژوهش نیمرخ مغزی گیمرهای بازی های اکشن:
- به نظر می رسد بازی های اکشن ویدئویی تاثیرات مثبتی در تقویت نیمرخ مغزی گیمرهای این بازی ها داشته باشد.
- در صورت بازی کنترل شده روزانه در حد 60 دقیقه گیم های اکشن، به نظر می رسد افراد سرعت عمل و واکنش پذیری بهتری داشته باشد.
- به نظر می رسد می توان با استفاده از گیم های اکشن، توان واکنش پذیری و انعطاف پذیری مغزی ورزشکاران را به میزان بسیار زیادی افزایش داد و از این طریق استعدادیابی ورزشی بهتری صورت گیرد.
Corticospinal properties are associated with sensorimotor performance in action video game players
Abstract
Notwithstanding the apparent demands regarding fine motor skills that are required to perform in action video games, the motor nervous system of players has not been studied systematically. In the present study, we hypothesized to find differences in sensorimotor performance and corticospinal characteristics between action video game players (Players) and Controls.
We tested sensorimotor performance in video games tasks and used transcranial magnetic stimulation (TMS) to measure motor map, input-output (IO) and short intra-cortical inhibition (SICI) curves in the first dorsal interosseous (FDI) muscle of Players (n = 18) and Control (n = 18).
Players scored higher in performance tests and had stronger SICI and higher motor evoked potential (MEP) amplitudes. Multiple linear regressions showed that Players and Control differed with respect to their relation between reaction time and corticospinal excitability. However, we did not find different motor map topography or different IO curves for Players when compared to Controls.
Action video game players showed an increased efficiency of motor cortical inhibitory and excitatory neural networks. Players also showed a different relation of MEPs with reaction time.
The present study demonstrates the potential of action video game players as an ideal population to study the mechanisms underlying visuomotor performance and sensorimotor learning.
Keywords
TMS, Motor map, SICI, Plasticity, Motor learning.