فعال سازی USB Enable usb در 1 ماشین مجازی اوراکل

فعال سازی USB Enable usb در 1 ماشین مجازی اوراکل

فعال سازی USB Enable usb  شاید یکی از گام های حیاتی اولیه برای هر ماشین مجازی virtual machine محسوب شود. زیرا دسترسی به فایل های رسانه های قابل جداسازی removable media رکن اصلی کار با فایل است. هر فرد متخصصی در حوزه علوم کامپیوتر تلاش می کند اطلاعات خود را بر روی فلش مموری flash memory یا هارد اکسترنال external hard disk بریزد تا از آسیب ناشی از تخریب سیستم عامل در امان باشد.

در بحث فعال سازی USB Enable usb همچنین، جابجا کردن یک فلش مموری و یا هارد اکسترنال به دلیل کوچکی و سبکی نسبت به جابجا کردن حتی 1 لپتاپ laptop بسیار راحت تر است. امروزه حرفه ای های کامپیوتر و برنامه نویسی با استفاده از سیستم های لایو live که از روی فلش اجرا می شوند بسیاری از نرم افزارها را با نسخه های پرتابل بدون نیاز به نصب portable version اجرا می کنند.

بنابراین، به گفته دکتر امیر محمد شهسوارانی متخصص سئو SEO، طراحی سایت بک اند backend و فرانت اند frontend پایتون Python Django و جاوا Java ما در هر شکل بر روی ماشین های مجازی نیازمند فعال سازی USB Enable usb و دسترسی به یو اس بی هستیم.

تالارهای تخصصی کامپیوتر، برنامه نویسی، ماشین های مجازی و امنیت شبکه

ماشین مجازی اوراکل Oracle Virtual Machine

یکی از محیط های جذاب و قدرتمند برای مجازی سازی virtualization، ماشین مجازی اوراکل با نام کامل جعبه مجازی ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox است. در مورد این ماشین مجازی جذاب در مقاله معرفی ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox به شکل اختصاصی توضیحات کاملی ارائه کرده ایم که می توانید آن را مطالعه بفرمایید.

این ماشین مجازی امکانات بسیار زیادی برای نصب انواع سیسم عامل ها را به ما می دهد و در عین حال خودش نیز بر روی طیف وسیعی از سیستم عامل های بر پایه ویندوز Microsoft Windows، لینوکس Linux، سولاریس Solaris، بی اس دی BSD، آی بی ام IBM OS/2 و اپل Mac OS X قابل نصب است. همینطور می توان همه گونه سیستم عاملی را بر روی ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox نصب نمود.

تنظیمات ساده، دستور العمل های راحت، و اجرای سریع برخی از قابلیت های ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox هستند. در عین حال حجم نسبتاً کم و فشار اندکی که اجرای ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox بر سیستم وارد می آورد، قابلیت نصب آن بر طیف وسیعی از سخت افزارها را فراهم نموده است.

به گفته دکتر امیر محمد شهسوارانی متخصص سئو SEO، طراحی سایت بک اند backend و فرانت اند frontend پایتون Python Django و جاوا Java با قیمت های سرسام آور سیستم های امروزی و تحریم های ظالمانه، خرید سیستم های بروز و استفاده همزمان از ویندوز 10 عملاً کابوس هر برنامه نویسی شده اند.

فعال سازی USB Enable usb در ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox

لازم به ذکر است که ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox به طور پیش فرض درگاه یو اس بی USB Port دارد. اما مشکل اینجاست که پشتیبانی سیستم پیش فرض در ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox از USB version 1 بوده و شما امکان استفاده از درگاه یو اس بی USB Port نسخه 2 و 3 را ندارید.

به همین دلیل لازم است هر بار که ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox را نصب نمودید، اقدام به فعال سازی USB Enable usb بفرمایید. در ادامه ما روش بسیار ساده ای برای نصب برنامه و فعال سازی USB Enable usb در ماشین مجازی اوراکل را برای  شما توضیح خواهیم داد.

آخرین اخبار فن آوری، کامپیوتر، هوش مصنوعی، ارزهای دیجیتال و بازارهای جهانی فارکس و بورس

نصب افزونه فعال سازی USB Enable usb

در گام نخست فعال سازی USB Enable usb، برای اینکه پشتیبانی نرم افزاری ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox از یو اس بی 2 و 3 را داشته باشید لازم است ابتدا بسته اکستنشن Extension Pack ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox را دانلود و نصب نمایید.

برای این کار به آدرس سایت دانلود افزونه های ویکی اوراکل برای ماشین مجازی بروید و فایلی که زیر عنوان All supported platforms هایپرلینک شده را دانلود نمایید. برای این کار لازم است ابتدا سیستم تحریم شکن proxy|VPN خود را روشن نمایید تا بتوانید تحریم های ظالمانه را دور بزنید.

حجم فایل Extension Pack برای فعال سازی USB Enable usb کمتر از 11 مگابایت است. لطفاً با توجه به نسخه ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox از فایل همخوان آن استفاده کنید. توصیه دکتر امیر محمد شهسوارانی متخصص سئو SEO، طراحی سایت بک اند backend و فرانت اند frontend پایتون Python Django و جاوا Java استفاده از آخرین نسخه است.

فعال سازی USB Enable usb در 1 ماشین مجازی اوراکل
فعال سازی USB Enable usb در 1 ماشین مجازی اوراکل

فعال سازی USB Enable usb در ماشین مجازی اوراکل

اکنون که افزونه اکستنشن های ماشین مجازی اوراکل را نصب کرده اید لازم است فعال سازی USB Enable usb را برای هر محیط مجازی به طور اختصاصی و جداگانه فعال کنید.

برای فعال سازی USB Enable usb، در منوی اصلی ماشین مجازی اوراکل Oracle VM VirtualBox بر روی محیط مجازی مورد نظر خود کلیک راست نموده و از گزینه Setting منوی USB را انتخاب نمایید.

فعال سازی USB Enable usb در 1 ماشین مجازی اوراکل
فعال سازی USB Enable usb در 1 ماشین مجازی اوراکل

همانطور که خواهید دید، اکنون لیست درگاه های یو اس بی 1 و 2 و 3 برای شما می آیند که می توانید یکی از این حالت ها را انتخاب نمایید.

فعال سازی USB Enable usb در 1 ماشین مجازی اوراکل
فعال سازی USB Enable usb در 1 ماشین مجازی اوراکل

در مرحله بعد فعال سازی USB Enable usb، از گزینه سمت راست دکمه Add را بزنید تا لیستی از usbهای موجود برای شما بیایند. از این بخش می توانید درگاه های یو اس بی مورد نظر خود را به محیط مجازی انتخابی اضافه کنید.

سپس، گزینه تایید پایین صفحه را زده و محیط مجازی خود را روشن نمایید. در این وضعیت فعال سازی USB Enable usb کامل شده و شما دسترسی به این درگاه و هر آنچه به آن وصل شده را خواهید داشت.

تالارهای تخصصی روانشناسی، علوم ورزشی و جامعه شناسی

نکات مهم در فعال سازی USB Enable usb ماشین مجازی اوراکل

نکات زیر ممکن است هنگام فعال سازی USB Enable usb و استفاده از درگاه یو اس بی در ماشین مجازی اوراکل برای شما پیش آیند:

دسترسی به یو اس بی پس از فعال سازی USB Enable usb

در صورتی که هر درگاه یو اس بی USB Port را در ماشین مجازی اوراکل فعال کنید، هنگام استفاده از آن محیط نصب شده که دسترسی USB آن فعال شده است، آن درگاه در سیستم عامل شما به طور کلی از دسترسی خارج شده و قابل شناسایی نخواهد بود.

مرجع بهترین رپرتاژ آگهی و تبلیغات در سایت های عمومی و تخصصی فارسی و انگلیسی

صفحه مرگ ویندوز بعد از فعال سازی USB Enable usb

در صورت استفاده از سیستم عامل ویندوز در صورتی که تمامی درگاه های USB 3 خود را در ماشین مجازی فعال کنید، هنگام اجرای آن محیطی که دسترسی های usb  را دارد صفحه آبی مرگ ویندوز ظاهر شده و به شما پیام خطای PNP می دهد.

در صورت مواجه شدن با این پیام حین فعال سازی USB Enable usb بر روی محیط خود، نگران نشوید. پس از 100% شدن فرآیند ویندوز، دکمه پاور Power button را چند ثانیه نگاه دارید تا سیستم خاموش شود.

پس از روشن کردن مجدد، به بخش تنظیمات رفته و فقط یکی از درگاه های یو اس بی usb port را نگاه داشته و باقی را پاک کنید.


دیدگاه‌ها

3 پاسخ به “فعال سازی USB Enable usb در 1 ماشین مجازی اوراکل”

  1. با سلام و خدا وقت
    مطلب بسیار آموزنده و عالی بود درمورد فعال سازی فلش من این مشکل رو داشتم و نمی دوستم باید چه طوری فلش رو فعال کنم ولی با تست این آموزش حل شد.

  2. رضا تقوی نیم‌رخ
    رضا تقوی

    همه ماشین مجازی اینطورین یا فقط ماشین مجازی اوراکل نیاز به فعال سازی usb داره؟

    1. سلام
      هر ماشین مجازی تنظیمات متفاوتی داره
      باید توی تنظیمات ماشین مجازی و سایت سازنده ببینین که فعال سازی usb داره یا خیر
      این اسکتنش در کنار فعال سازی usb امکانات دیگری رو هم فعال میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *