پرسش های متداول

در بخش “پرسش های متداول” شما عزیزان می توانید پرسش های متداول و سوالات اصلی خود در زمینه های مختلف حوزه های روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، علوم اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، ورزش، فارکس، بورس، برنامه نویسی، طراحی سایت، SEO، دیجیتال مارکتینگ، هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال بپرسید و پاسخ های پرسش های متداول که دیگران پیشتر پرسیده اند را نیز ملاحظه بفرمایید.

در صورت تمایل می توانید پرسش های متداول ذهنی خود در مورد موضوعات مختلف را حسب دسته بندی کلی و نیز زیر عنوان های پرسش و پاسخ اختصاصی آن درج بفرمایید. در نظر داشته باشید که به طور معمول 1-3 روز کاری ممکن است حسب تعطیلات و یا قطعی اینترنت زمان برای پاسخگویی به شما عزیزان لازم باشد.

اما نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا به پرسش های متداول شما در زمینه های مختلف کسب و کار و زندگی روانشناختی و اجتماعی بهترین پاسخ ها را به صورت رایگان ارائه دهیم

دکتر امیر محمد شهسوارانی جامعه شناس و روانشناس انستیتو رزا مایند IPBSES به همراه سایر همکاران خود سعی می کنند تا به سوالات شما در اولین فرصت ممکن و با سرعت بالا پاسخ دهند.

در صورتی که تخصص و توانایی پاسخگویی به پرسش های متداول را دارید، می توانید با ما تماس بگیرید تا شما را به عنوان یکی از دبیران سرویس متناسب با تخصصتان قرار دهیم. از این طریق می توانید تخصص و دانش خود را با دیگران به اشتراک گذارده و نیز به شکلی موثر و نیرومند خود را در فضای مجازی معرف و مطرح نمایید.

موضوعات مورد بررسی در پرسش های متداول:

آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

کاربردهای خودتحریکی یا اتواروتیزم در روان درمانی

1 ارسال ها
1 کاربران
0 Likes
96 نمایش‌
دکتر امیر محمد شهسوارانی
(@amshahi)
Noble Member Admin
عضو شده: 3 سال قبل
ارسال‌: 399
شروع کننده موضوع  
همانطور که بیان شد خودتحریکی autoerotism به معنای یک رفتار جنسی است که فرد بدون وجود شریک جنسی برانگیختگی و تحریک جنسی را تجربه می کند. امروزه در زوج درمانی و سکس تراپی همسران، یکی از ابزارهای مناسب به ویژه برای درمان مشکلات مرتبط با رضایت جنسی همسران، تکنیک های خودتحریکی autoerotism نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
به گفته دکتر امیر محمد شهسوارانی عصب روانشناس، در صورتی که روانشناسان مجرب و متخصص بتوانند به درستی از تکنیک های خودتحریکی autoerotism برای همسران استفاده نمایند، این امر منجر به افزایش رضایت زناشویی و در نتیجه افزایش میل به فرزندآوری در خانواده ها می شود.
در روان درمانی، برای درمان اختلالات و مشکلات جنسی همسران و افزایش تعهد زناشویی خودتحریکی autoerotism نقش بسیار مهمی دارد. برخی از رایج ترین اختلالات در همسران که توسط خودتحریکی autoerotism می توان به درمان آنها پرداخت عبارتند از:
 
1.  اختلالات جنسی:
برای شرایطی مانند اختلال نعوظ، آنورگاسمی، یا انزال زودرس، خودتحریکی autoerotism می تواند به افراد کمک کند چرخه پاسخ جنسی خود را درک کنند و عملکرد جنسی را بهبود بخشند.
 
2. اضطراب جنسی:
خودتحریکی autoerotism می تواند فشار عملکرد و اضطراب را با اجازه دادن به افراد برای کشف بدن خود در یک محیط بدون استرس کاهش دهد.
 
3. رفتار جنسی اجباری:
خودتحریکی autoerotism می تواند به عنوان یک خروجی امن جنسی عمل کند و به مدیریت و تغییر جهت میل های جنسی به شیوه ای کنترل شده کمک کند.
 
4. مسائل مربوط به تصویر بدن:
خودتحریکی autoerotism می تواند مثبت بودن بدن و پذیرش خود را از طریق تشویق یک رابطه سالم با بدن خود تقویت کند.
 
 
کاربردهای خودتحریکی یا اتواروتیزم در روان درمانی دکتر امیر محمد شهسوارانی
 
 
5. مسائل صمیمیت:
برای کسانی که با صمیمیت دست و پنجه نرم می کنند، خودتحریکی autoerotism می تواند به کشف ترجیحات و مرزهای جنسی خود قبل از درگیر شدن با شریک زندگی کمک کند.
 
6. ملال جنسیتی:
در برخی موارد به ویژه در افرادی که مشکل با جنسیت خود دارند و احساس می کنند به جنسیت دیگری تعلق دارند، خودتحریکی autoerotism می تواند به افراد در کشف هویت جنسیتی و گرایش جنسی خود در یک رابطه خصوصی کمک کند. خودتحریکی autoerotism در گام نخست بررسی تقاضای افراد برای تغییر جنسیت (موارد ترنس و دگرباش) نقش مهمی در ارزیابی مسئله ایفا می کند.
توجه به این نکته مهم است که استفاده از خودتحریکی autoerotism در درمان باید به دقت مورد توجه قرار گیرد و توسط یک متخصص سلامت روان هدایت شود. خودتحریکی autoerotism باید متناسب با اهداف درمانی فرد باشد و در یک برنامه درمانی جامع ادغام شود. رویکرد درمانی باید نسبت به ارزش‌ها، باورها و سطح راحتی فرد با تمرین حساس باشد.
 
 

   
نقل‌قول

ارسال یک پاسخ

نام نویسنده

ایمیل نویسنده

عنوان *

پیش‌نمایش 0 رونوشت ذخیره شد
اشتراک:

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

ایجاد حساب جدید!

برای ثبت نام فرم های زیر را پر کنید

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.